Entry Kekal

Ku takkan bisa menjadi lebih dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji akan masih mcuba untuk memujuk hatimu mencintai aku
Kerna semua yang ada hanyalah untukmu

:: saya ::

My photo
i just wanna be me; Aimi
Showing posts with label Travel. Show all posts
Showing posts with label Travel. Show all posts

Friday, February 27, 2015

day 4: Krabi


Day FOURRR~ Dah nak balik rupanya!! Day four kami just gi Emerald Pool, Hot Spring, Blue Lagoon je. Halfday. Dalam jam 3petang dah heading to Airport dah. So layan je la gambar.



hot spring.. best!!


after few kilos jalan kaki. well.. 
berbaloi sangat tengok blue lagoon.


penat berjalan, kite makannnn dulu~

layankan je la gambar-gambar ni. #throwback #bpkrabi



oh ni kat kedai abang bruno suggest yang dok carik tak jumpa untuk previous post. citt betul..


ni balik dari krabi town. 
so jalan jalan dengan moto ni. 
gatai pakcik ni mintak no tepon. citt!!


ok abes dah #BPKRABI #KEKRABIKEKITE?

nanti kalau rajin iols upload gambar jenjalan JOHO-USS

day 3: Krabi

Sorry la lambat update.. 3rd day kat Krabi is aktiviti bebas. We split into 2 group. 1 group ke phuket untuk SHOOOPPIIINGGGG~ and for us yang bukan kaki shopping ni, we go for kayaking. Yeay!!
Ambil package ni tak ingat berapa. Tapi maybe around 600-1200TBH.











its really priceless.

Lepas penat berkayak, kite gi makan.. 
Gambar makan tak jumpa pula. Ahaks.
Lepas makan kami jalan-jalan di pekan Krabi.



wajib bergambar dengan Mr. Krab. ngee~

Phat Thai di pasar Krabi Town.

Kedai Coffee mane tah. ngee~

Tuesday, January 27, 2015

Krabi: day 2

Weehoo.. Dah hari kedua di Krabi. Aktiviti hari ni banyak tertumpu di Phi Phi Island. Island hoping sanpai 7 island kot. Kot la. Tak dan nak kira sebab nak elak mabuk laut. Eh?! Ada kena mengena ke? Hihi.

Breakfast dulu sebelum berjalan-jalan. Mana boleh kasi perut kosong meronta-ronta mahu di isi. Kan?

Few island singgah tengok mat saleh berjemuran secara berjemaah..  Haha.. Mat saleh kering kata si azmi..




Ni 1st pit stop.. Jangan tanya island yang mana. Tidak ku ingat. Hahaha.. Ohhh ohhh its bamboo island..

2nd hoping. Tu na nama pulau dia.. Hehehehe~ tempat pemandangan cantik.  Tapi kan, crowded sangat. Boat bizi macam kat port. Tempat boleh swimming pun limited.

3rd pit stop hmm ohh phi phi island lah. Berhenti untuk makan je.. Ada gambar tapi semua either dalam sjcam zana or hero3 pkot.. 




Ni gambar kat monkey bay. Sakan semua orang snorkel. Penat dah berjalam berjalan kita balik dulu!!! Oh package jalan jalan phi phi island ni kami dapat dalam 1100_1200tbh.

Sampai je kat Glur Hostel, masing masing terjun pool. Hantu air budak budak ni. Then puas dah main air semua bersihkan diri, solat bagai, rest kejap, then ramai sewa motor. Aku, pkot dan zana memang jalan kaki pusing Ao Nang town. Town sangat. Hehe. 

Ni makan pancake kat rotee yaminlah. Kemain jalan kali 2-3km semata pancake ni. Nasib baik jumpe. Ni gambar zana yang ngidam pancake makcik yaminlah yang peramah dan baik hati. Ni kami order crispy pancake sebab teruja meja sebelah makan. Ngee~ oh kat sini pkot kempunan pancake mango. Abes katenye. 





Lepas penat berjalan cari pancake makcik yaminlah, kami makan malam di blue marine restaurant. Makanan di krabi quit mahal gak la compare to Hatyai. Eh patut ke compare? Haha. Like I care kan? Kat kedai ni makanan dia sedap sangat! Memang we gave 5star. Our menu for dinner tomyam goong (prawn), omelette with crab meat, morning glory with soy sauce kot (siyes lupe.. Hahaha) dan squids with holy basil. Air semua jus. Total up 580TBH. Okay la harga macam malaysia la kan? Kan? Kedai ni deco cantik, tokey baik, workers dia tengok meja kami kotor sebab kena air pinggan mereka terus je lap. Bagus sangat!! 

Lepas makan masing masing bersandar sebab tak larat. Haha. Then Jom Bakar Kalori Balik Hostel. Ngee nama program terbaru..  

The End untuk hari kedua. Esok? Kayak time!!!




Monday, January 26, 2015

My 1st Day Krabi.

Hari pertama jejak kaki di Krabi Thailand ni saya terpaksa survive sikit la dengan kawan baru since kawan2 yang lain semua dah sakan dekat hostel and maybe dah start berjalan-jalan cuci mata.

So take off dari KLIA2 jam 5pm waktu Malaysia. Touch down airport Krabi jam 5.10pm waktu thailand.  Then both of us kena naik bas untuk jumpa all the pack dekat Night market.  

Oh oh, masa naik bas terserempak dengan ex schoolmate. Naik bas sampai la krabi town. Dari airport ke krabi town dalam masa 15-20minit juga. Harga tiket bas 90TBH. *hutang Auzir* 👌,  dari bas stand krabi town nak ke night market saya dan auzir jalan kaki lebih kurang 15minit gak la.. Kalau korang takut sesat boleh pakai maps search CIMB Thai. 


Dah macam omputih pulak backpack kan.

Lepas jumpa all the packs kami pun pergi la makan. Ada 2-3 kedai muslim area night market. Kalau tak nak makan di kedai pun takpa boleh je cari makanan di night market. Boleh makan pancake, coconut ice cream, fried ice cream, sotong bakar dan lain lain.

Kat night market macam macam cenderamata yang korang boleh beli. Nasihat dari saya is, pusing dulu satu night market then baru shopping. Time tu baru nampak mana kedai jual murah dengan barang yang korang nak. Ape orang tua-tua cakap? Alah membeli menang memakai. 

Minion Dave a.k.a Mr Dey bergambar dengan CikLang.

Ok lah tu je mende buat di hari/malam pertama Krabi. Esok? Ke Phi Phi Island ke kite?! Ahaks !


P/S: opss jumpa mamat mamat hensem di night market. Ok tidur lena!!

Monday, November 17, 2014

Near to the end

Pejam celik pejam celik its near to the end of 2014. Azam tahun ni? Well, masih belum tercapai. Masih samar antara realiti dan fantasi. Yang pasti, yakin dengan perancangan yang telah ditetapkan dan teruskan berusaha ke arah itu. Insyallah dikuatkan hati untuk menerima segalanya dengan redha tanpa rasa meminta-meminta yang lebih dari yang sepatutnya.

Tahun 2014 dimulakan dengan nice thing to remember even ade je yang pahitnya dan insyallah di akhiri dengan memori indah juga hendaknya. Its start with you. Yes you my dear, you. You bring back my smile, passion, the feeling of being love and loved. Like seriously i am in love with you. Eventho this relationship were not workout, but I appreciate our moment, I enjoy every second with you. Its enough for me for this time. Thanks a lot for that.

Near to the end, dapat juga travel with my lovely girl Aqmar. Sweet escape katenya. Even tak jauh berjalannye, tapi both of us having so much fun, making friend and build memory to remember someday. Hehe. I love you to the moon and back dear. Take care. Be a good wife. Be tough. Future as a wife is really tough you know. :D





A week after, gi jenjalan dengan officemate pulak. Where to? Hatyai and Bangkok. Really feel to repeat vaccay to Bangkok and Hatyai some other day. Insyallah.










Apa pun, sangat bersyukur kehadrat Illahi diberi kesempatan menikmati keindahan dan kekuasaan ciptaan-Mu. Thanks all for this really fun journey and thanks for sharing this memorable time.