Entry Kekal

Ku takkan bisa menjadi lebih dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji akan masih mcuba untuk memujuk hatimu mencintai aku
Kerna semua yang ada hanyalah untukmu

:: saya ::

My photo
i just wanna be me; Aimi

Wednesday, May 2, 2012

politik?

Salam..

Perasan tak lately ramai dok cerita pasal politik. Jujur saya cakap, saya jadi rimas. Ok fine.. sape-sape nak post pasal politik tu memang hak dia la kan. But still, saya rasa rimas sebab ramai sangat post itu dan ini. Yang salahkan polis ada.. yang sokong polis pun ada.. yang sokong ptptn dimansuhkan dan nak pendidikan percuma pun ada.. yang pertikaikan keuntungan pun tak kurang hebat nye.


Satu je soalan saya. Korang dapat berita dari sumber mana? Sekadar repost posting orang lain atau korang dapat dari sumber primier? #yeyejeejaanaku


Ape kata kalau sumber yang korang dapat tu salah. Tak betul sama sekali. Ape korang dapat? Bukan ke dosa sebab menyebarkan fitnah? Kalau korang dah kaji sedalam dalam mungkin its ok la. At least korang tak sebar fitnah. Betul tak?


Ha. Lagi satu.. ada.member cakap pasal nak buat undi rosak. Ap akan jadi pada negara kalau ramai yang rosakkan kertas undi? Dapat ke kita pilih pemimpin yang baik camtu? Mungkin la ada orang cakap kalau undi pun belum tentu calon tu menang. Ye betul. Tapi sekurang-kurangnya ada peluang dari tak ada kan? Kalau sekadar nak dapat duit tambang je.. saya rasa sampai bila-bila kite tak dapat cari kerajaan yang bagus.


Tak kesah la nak sokong parti mana. Bagi saya bukan parti yang menjadi keutamaan. Calon tu yang penting. Buatlah pilihan yang tepat kawan-kawan. Minta petunjuk dari yang Maha Mengetahui.


Sekian, wassalam.


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: