Entry Kekal

Ku takkan bisa menjadi lebih dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji akan masih mcuba untuk memujuk hatimu mencintai aku
Kerna semua yang ada hanyalah untukmu

:: saya ::

My photo
i just wanna be me; Aimi

Sunday, November 28, 2010

Day 13 – Your views on drugs and alcohol



Hai. Saya rasa saya nak siapkan cabaran-cabaran ni secepat mungkin. Eh, boleh ke? Haha. Try je apa salahnya kan? Topik hari ni pasal dadah dan alcohol. Hm, dua-dua saya tak pernah cuba lagi. Camne ye nak view. Haha.
Okay-okay, dari apa yang semua orang tahu dadah dan minuman keras tu sangat lah tidak elok. Banyak mendatangkan penyakit. Selain penyakit, dadah dan minuman keras ni lah ibu kepada semua jenayah.

Minum minuman keras
Mabuk
Tak sedar apa yang dibuat
(seks bebas, pukul orang, bunuh orang, bunuh diri)





Dadah
Menghayalkan
Tak sedar gak kau buat apa.
(seks bebas, pukul orang, bunuh orang, bunuh diri)

Bila ketagih?
Mencuri, merompak, pukul mak ayah laki bini anak-anak sebab nak duit beli dadah.
Paling tak pun,
Family kau kena pukul sebab kau hutang penjual dadah tu.



nak ke jadi camni di sebabkan dadah dan minuman keras? fikir-fikirkan lah wahai manusia. jadi kepada yang menentang penyalahgunaan dadah dan benci kepada perkara memabukan mari kita sorak :


ye!
SAYA BELIA BENCI DADAH!!

No comments: