Entry Kekal

Ku takkan bisa menjadi lebih dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji akan masih mcuba untuk memujuk hatimu mencintai aku
Kerna semua yang ada hanyalah untukmu

:: saya ::

My photo
i just wanna be me; Aimi

Wednesday, June 1, 2011

celoteh makcik pakcik

hehe~ dok kampung memang heaven. 
bangun pagi-pagi mak e dah masak bihun goreng. 
siap dah masak lauk tengahari lagi. tak yah tolong2 masak. 
ops..hehehe.

bangun pagi dah bergosip macam2 dengan mak e, mak adik ngan wak kadir.
banyak betul hot gossip.
nampak sangat aku ni dah lama tak balik kampung.
sambil2 gosip tu cam biasa la,
dapat la gak ceramah sejam dua aku ni.
muahahaha~

tapi tak kesah.
lama dah kan tak balik.
nanti rindu pulak nak dengar.

lepas gosip2 lapar pulak.
mak e buat sambal ikan bilis.
tak leh tahan ayat mak e goda suruh makan nasi
"eh mimi, sambal ikan bilis yang ko suka tu ada. gi la makan"
hahaha~
sayang mak e!!!!

saya bukan peminat sambal ikan bilis eh.
tapi sambal ikan bilis mak e memang terbaik.
fuuhh!

scene yang best tadi scene wak kadir dengan mak adik.
hehe.
sweet sangat.
untung mak adik dapat laki macam wak kadir.
sabar je melayan kerenah mak adik.

wak kadir tadi penat2 balik dari pasar dengan basah kuyup redah hujan
sampai je depan pintu,
mak adik cakap camni, "lama dah aku tunggu ko balik. nak makan lapa.makan sama2"
hahaha~ padahal lauk semua dah ada.
wak kadir la yang amik nasi, amik lauk.
isk.
memang untung mak adik.

time tu la aku terpikir,
kalau aku paralyzed half ke, certain part ke,
laki aku nak ke jaga aku cam mana wak kadir jaga mak adik.
melayan emosi orang sakit ni tahu2 je la.
 sangat sangat kagum dengan wak kadir.




No comments: