Entry Kekal

Ku takkan bisa menjadi lebih dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji akan masih mcuba untuk memujuk hatimu mencintai aku
Kerna semua yang ada hanyalah untukmu

:: saya ::

My photo
i just wanna be me; Aimi

Monday, January 26, 2015

My 1st Day Krabi.

Hari pertama jejak kaki di Krabi Thailand ni saya terpaksa survive sikit la dengan kawan baru since kawan2 yang lain semua dah sakan dekat hostel and maybe dah start berjalan-jalan cuci mata.

So take off dari KLIA2 jam 5pm waktu Malaysia. Touch down airport Krabi jam 5.10pm waktu thailand.  Then both of us kena naik bas untuk jumpa all the pack dekat Night market.  

Oh oh, masa naik bas terserempak dengan ex schoolmate. Naik bas sampai la krabi town. Dari airport ke krabi town dalam masa 15-20minit juga. Harga tiket bas 90TBH. *hutang Auzir* 👌,  dari bas stand krabi town nak ke night market saya dan auzir jalan kaki lebih kurang 15minit gak la.. Kalau korang takut sesat boleh pakai maps search CIMB Thai. 


Dah macam omputih pulak backpack kan.

Lepas jumpa all the packs kami pun pergi la makan. Ada 2-3 kedai muslim area night market. Kalau tak nak makan di kedai pun takpa boleh je cari makanan di night market. Boleh makan pancake, coconut ice cream, fried ice cream, sotong bakar dan lain lain.

Kat night market macam macam cenderamata yang korang boleh beli. Nasihat dari saya is, pusing dulu satu night market then baru shopping. Time tu baru nampak mana kedai jual murah dengan barang yang korang nak. Ape orang tua-tua cakap? Alah membeli menang memakai. 

Minion Dave a.k.a Mr Dey bergambar dengan CikLang.

Ok lah tu je mende buat di hari/malam pertama Krabi. Esok? Ke Phi Phi Island ke kite?! Ahaks !


P/S: opss jumpa mamat mamat hensem di night market. Ok tidur lena!!

No comments: