Entry Kekal

Ku takkan bisa menjadi lebih dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji akan masih mcuba untuk memujuk hatimu mencintai aku
Kerna semua yang ada hanyalah untukmu

:: saya ::

My photo
i just wanna be me; Aimi

Sunday, November 14, 2010

cabaran ke enam. binatang apa nak bela ye?


salam semua. semalam lepak rumah kak ida. ada baca yassin dan tahlil tuk arwah suami dia yang baru meninggal rabu lepas. abang mamat ni baik orang nya. dia kan sejibik macam arwah ustaz asri rabanni tu. raut wajah, suara(ade la sikit2) macam-macam lagi. masa ni lah dapat kumpul family ramai-ramai. even not in happy situation. but at least can keep track with others. semalam lepas baca yassin (kat umah semua pompan. yang laki baca yassin kat masjid) dok sembang-sembang la. kak ida and along nurul cerita, ada kawan abang mamat pulak meninggal baru-baru ni. tak sakit apa pun. lepas subuh tido, terus tak bangun-bangun. sedih je dengar, takut pun ada. tak nak tido dah boleh?

ni gambar sekitar hari pengebumian abang mamat besar.

iqbal dan ayah.


sembahyang jenazah. ramai makmum yang hadir.

okay. terpesong jauh dah ni. sekarang berbalik kepada cabaran hari ke enam. well, tajuk dia pasal pet kan. saya sebenarnya takut nak pegang-pegang haiwan ni. tak kesah la binatang ape pon. tak berani nak peggang. maybe sebab dari kecik memang tak pernah bela haiwan kot. nak bela binatang berbulu, adik ngan mak athma. opkos la tak bela kan. penah gak bela ikan. tu pun ikan puyu yang tangkap kat sawah. hehe~

tapi apa pun saya rasa ada satu haiwan yang saya teringin sangat nak bela setelah saya tengok ada satu movie ni. haiwan ni takde bulu. so memang  tak jadi masalah la kan? hehehe. tapi, ada sapa-sapa nak kasi tak kalau saya reveal apa haiwan ni? heh!

jeng jeng jeng!!!

...




...






...



 haaa~ so adorable kan?

No comments: