Entry Kekal

Ku takkan bisa menjadi lebih dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji akan masih mcuba untuk memujuk hatimu mencintai aku
Kerna semua yang ada hanyalah untukmu

:: saya ::

My photo
i just wanna be me; Aimi

Friday, November 12, 2010

day 5 challenge.

salam semua.alamak, makin hari semakin malas pula nak wat karangan. tapi kena buat juga untuk sesuap nasi. kan. kan. kan. huhu hari ni hari kelima cabaran bersama oatmeal. penting ke tak pengetahuan/ilmu. soalan yang mudah mesti la jawapan pun mudah kan. hehe~

ok start!
yeah~ superman said it so.


porpotion in brain?

ilmu tu bagus untuk kesihatan luar dan dalam. zaman sekarang ni semua orang pandang ilmu. mak-mak joyah kat kampung tu mesti bergossip-gossip tentang kehebatan ilmu anak-anak dan menantu masing-masing. semua nak tunjuk yang doranglah terbaik di dunia ni. "anak kau tu belaja sampai mane?" "menantu aku tu ada phD, baguskan? umur baru 22tahun dah ada phD" tengok? penting tak ilmu? kan?kan?kan?

22tahun ada phD? not possible.

kalau nak cari kerja lak, mesti interviewer tu nak tengok ko punye resume kan? dalam resume ada apa? tak kan korang tulis makanan kegemaran saya: masakan ibu. *eh2. macam biodata zaman kanak2 lak. so? penting tak ilmu tu? pentingkan? kalau nak kerja gaji besar, opkos kena ada tahap ilmu yang besar juga. tapi apa pun, darjat seseorang hamba itu disisi Allah adalah dengan ilmu nya. so opkos ilmu tu penting.

and paling utama, ilmu dunia dan ilmu akhirat kena seimbang or baik lagi banyak ilmu akhirat. terbaik di dunia dan terbaik di akhirat. fuhh~ ingatan untuk semua dan diri sendiri. 

"ilmu dan amal adalah terbaik, ilmu tanpa amal adalah sia-sia"

No comments: